tisdag 19 april 2011

Vår :-)

Oj va tiden går fort. Nu är det en månad sen som jag skrev ngt i min blogg, men ärligt talat så har jag varken haft tid eller lust att skriva. Några gånger har jag börjat skriva en rad men inte slutfört den...men ni har säkert tålamod med mig:-) varför ska man skriva något om man inte har något att skriva om? Men NU har det hänt lite... :-)

Den första april började Klas arbetsträna. Han jobba nu två timmar om dagen, 5 dagar i veckan på en annan avdelning. Det funkar bra och han verka trivas med sina nya uppgifter. Tyvärr så kunde han inte jobba förra veckan då han var super förkyld. Men nu är han tillbaka i arbetslivet :-) så nu är det min tur att vara sjuk :-( I söndags började jag få jätteont i magen efter lunchen på jobbet. Var tvungen att springa på toa flera gånger, men det lugnade inte ner sig. Natten från söndag till måndag hade jag kramper så att jag inte visste hur jag skulle ligga eller sova. Kändes som om tarmarna inte fick plats i magen. Usch va ont det gjorde. Trodde att det skulle gå över under måndagen, men måndag kväll var jag helt rödprickig på kroppen. Det kliade och inget hjälpte. Natten från måndag till tisdag var oxå en plåga, så idag är jag hemma. :-( svaret jag fick av läkaren var : "irriterad mage" orsakad av oro, stress och dåliga matvanor. Ska försöka att inte slänga i mig maten på jobbet och sluta fundera så mycket när jag ska sova. Ska ta det lugnt!! Hmm får försöka mitt bästa...

Idag tog jag det så lugnt att jag bara har suttit vid datorn, slappat på soffan, legat i solstolen
Och suttit vid dammen och tittat på våra nya fiskar. Har köpt 15 st Koi :-) de är såååååå fina. Myspys... Efter så mycket vila och slappande är jag redo för jobb imorgon igen :-)


Några av våra Koi :-) två dagar innan vi släppte ut dem i dammen

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar